top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תShai E

גאווה בצבעים

לשמחתי, התחום שבו אני עוסק מאפשר לי להיכנס לבתים שונים ומזמן לי היכרות אישית עם משפחות ואנשים מכל קשת הצבעים המהממת שנקראת – בני אדם.

ומה המשותף לכולם? כולם חולים על צבע!

אז לקראת סגירת חודש הגאווה, בואו נדבר על האובייס – צבעוניות!

נתחיל ב"הידעת" קצרצר - הדגל הזה איתנו כבר 40 שנה ובראשית דרכו היו בו שמונה צבעים ולא שישה, כפי שכולנו מכירים היום. חוץ מהתקווה והאופטימיות שהוא מייצג, לכל צבע בו יש משמעות.

רוצים לדעת עוד?

אדום

אומנות: gerhard human | מסגור תמונה: גלריה מיצג | Nirlat | IS 0676 Job’s Tears צבע קיר הצבע האדום בדגל מייצג את החיים.הצבע העז והדרמטי המשויך לעולם הבמה (תיאטרון, השטיח האדום), נתפס לרוב כצבע צעקני וזול (ספה אדומה??? מה זה, בורדל?!) או כצבע שלוקח אותנו צעד אחד יותר מדי…. והוא פשוט לא הבחירה הראשונה של רוב הלקוחות. אני דווקא חושב ששילוב של אדום בעיצוב חללי מחיה ועבודה במינון הנכון, מייצר נוכחות ומקפיץ את הלוק.

אז איך בכל זאת נכניס אדום לבית ?

דמיינו את הסלון שלכם עם שטיח אפגני או פרסי. ישר עולה תמונה של משהו עתיק באדום יין – קל, נכון? שטיחים וגוונים אדומים הם סיפור אהבה ותיק מאוד שצמח בעולם הישן, מעבודות היד שעברו במסורות מדור לדור. אבל שילוב של אדום ממש לא חייב להרגיש עתיק. אדום ליפסטיק נותן וייב צעיר, קורץ לפופ ועובד הכי טוב על אייטם סינגולרי שתפקידו לבלוט בחלל .

טיפ למתקדמים – שלבו אדום עם ירוק, כחול, שחור ולבן וקבלו עיצוב צעיר ובועט! כתום

צילום: שירן כרמל | ספה: פיק-אפ | מסגור תמונה: גלריה מיצג | Nirlat | IS 0676 Job’s Tears צבע קיר הצבע הכתום בדגל מייצג ריפוי. זהו צבע חם המשדר נוכחות ומזוהה בעיקר עם העיצובים של שנות השישים-שבעים.

באופן אישי, אני פשוט מת על הצבע הכתום! הבית שלי מרוהט לפחות בחציו בצבע המושלם הזה שמכניס כל כך הרבה שמחת חיים 😊

המאפיינים השמחים האלו הם שיוצרים חיבור כמעט אינטואיטיבי לשילוב הצבע במרחבים פתוחים בבית בהם יש אינטראקציה בינאישית, כמו למשל בסלון או בפינת האוכל. שילוב של כתום עם פלטת צבעים קרירה (אפור בטון, אקווה, גווני הירוק והכחול) מייצר קונטרסט ומעניק מראה דינמי לחלל המעוצב.

צהוב

צילום: קרן גנור


הצבע הצהוב בדגל מייצג את אור השמש. הוא צבע קליל, שמח ומשמח והוא ללא ספק, הצבע האהוב עלי מכל הצבעים (הוא גם הצבע היותר מזוהה איתי תודות לג'ורג', הרכב הצהוב שלי, שלוקח אותי בשמחה לכל מקום). אז בין אם אתם חובבי הצהוב הלימוני, או שמא אתם מאלו המעדיפים את הגוון העסיסי של צהוב מנגו , שלבו את הצבע הצהוב בבית, כי הוא ללא ספק מאפיין את כל מה שטוב ואופטימי בעולם.

לשמחתי, בעשור האחרון טרנד הצהוב השתלט על העולם, סחף את ההמונים ומילא את החדרים של כולנו בכורסאות וכריות צהובות. אז את זה כולכם כבר יודעים ליישם, אבל איך נשלב צהוב בעיצוב החלל באופן מקורי?

חשוב לזכור שצהוב ירצה להיות הרקדן המוביל בשילוב עם רוב הגוונים, והוא יעבוד נהדר עם גוונים קפואים וקרירים כמו מרווה ומנטה.

ירוק

צילום: קרן גנור | ספה: ריהוטים | מסגור ופוסטר: אסופה | שולחן משרביה: Oknin | כרית: ID Design

הצבע הירוק בדגל מייצג את הטבע. הירוק האדיר המקיף אותנו מסמל רעננות חיים. בעיצובים שלי יש לו תפקיד ראשי וקבוע, בעיקר באמצעות צמחים טבעיים המכניסים לבית תנועה, חיות, מרקמים וצורות שונות. הירוק ייראה נהדר לא רק בצמחייה רעננה, הוא יהיה מושלם גם בטפט לקירות חדרי השינה שלכם – בין אם תבחרו ללכת על הכיוון הסולידי והאלגנטי, בדמות ירוק כהה ומעושן, ובין אם תבחרו דווקא בכיוון הבהיר והנורדי, בכל מקרה – ירוק הוא הצלחה!

בבית הזה, בחרתי כאייטם ירוק זוג ספות, שהיוו בסיס לצבעוניות עשירה ומעניינת. כחול

צילום: קרן גנור | צביעת דלת: תמי הצבעוניה

הצבע הכחול בדגל מייצג שלווה. הכחול מזכיר את צבעו של הרקיע והים ומסמל עומק שקט. הוא מזוהה גם עם גבריות ומסמל עבודה, סדר ומכניקה.

בעיצוב הבית, דווקא כחול יכול לעבוד מצויין לאנשים המעוניינים בצבע, אך מעט חוששים. שימוש נדיב ואוהב בכחול על קירות הבית ייתן אוירה עמוקה של מרחבים ושקט, מעין תחושה של עמידה על צוק והתבוננות אל האופק הכחול והאינסופי. סגול

צילום: קרן גנור | ספה: ריהוטים | מנורות : Lamp | כרית: ID Design הצבע הסגול בדגל מייצג את הרוח. הוא מזוהה גם עם חכמה, מסתורין, אינטואיציה, פמיניזם ונשיות. הצבע הסגול הצליח להיות מקושר למכשפות, ללסביות וגם לסבתות (שיער סגול וזה), עובדה זו נושאת בגאווה את כוחן של נשים עצמאיות שלא זקוקות לאף אחד. דווקא החיבור בינו ובין נשיות חזקה וחתרנית מוצא חן בעיניי.

השימוש בסגול בבית, ישרה אווירה לא שגרתית של תחכום והדר. הסגול הקריר והעמוק, במיוחד אם ישולב עם שחור ולבן, ישדר ווייב רציני והדור. אני נוטה יותר לשלב בעיצובים שלי את גוון הסגול החם (aka ׳חציל׳) ומשדך אותו עם שותפיו הטבעיים - ירוק וכתום.





68 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

איך עובדים עם מניפת צבעים? | טיפ מס 4

רוצים להבין איך מעצבי פנים בוחרים את הצבעים הנכונים? היכרות עם מניפת צבעים היא הצעד הראשון. שי אליעזר צבי מסביר איך המניפה הזאת מורכבת, כמה חלקים יש לה, ואיך משתמשים בה כמו מקצוענים. //// צילום: זיו

bottom of page