top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תShai E

צמחי בית בעיצוב פנים : הוספת איזון, מרקם וצבע.

צמחים ועיצוב פנים הם הזיווג המושלם.

מלבד מראה יפה, צמחים ממלאים תפקיד חשוב בעיצוב הבית. הם יוצרים איזון מבני, מכניסים צבעוניות מגוונת, צורות פיסוליות ומרקם אורגני לחלל.


איזון מבני?

כן, עקרונות העיצוב כוללים הדגשה, קצב, הרמוניה ופרופורציה וגם איזון .מושגים כמו איזון קל להדגים:

אם מסתכלים למשל על חדר שבו מוקמו כמה רהיטים, אבל רק בפינה אחת... סיכוי טוב שתיווצר תחושת ׳טיטאניק׳ ,כאילו כל המשקל נופל לצד אחד והחדר טובע. במקרה כזה יהיה אפשר להוסיף כמה פריטים בפינה הנגדית כדי ליצור חלל מאוזן. אני ממש אוהב להשתמש בעציצים למטרה הזו. למה? כי הם נותנים נוכחות, זולים יותר מריהוט, וכי הם דינאמיים וממשיכים לגדול ולהשתנות בחלל שלצידנו משנה לשנה.


פינות ריקות בבית יכולות לייצר תחושה של אי נוחות, כאילו יש ׳חור׳ בחדר. לא חלילה שכל פינה צריכה להיות מרוהטת, עמוסה או מלאה, אבל הצבה של עציץ בית עם עלים גדולים ומלאי נוכחות כמו דיפנבכיה או דקל נגיד, תמלא את החלל, תשרה איזון, ועל הדרך תקפיץ את אפקט ה- ׳וואו!׳ בבית .

פינת עציצים מאזנת את החלל


הוספת עציצים מכניסה רוגע ומאזנת את האלמנטים האחרים בחלל.



קומפוזיציה?

בעברית קוראים לזה ׳הרכבה׳ אבל אתם כבר מבינים למה המילה הזאת פחות בשימוש. קומפוזיציה היא האופן שבו מרכיבים או נכון יותר, מציבים אלמנטים בחלל נתון. לקומפוזיציה יש תפקיד משמעותי בעיצוב. היא מכוונת את האופן שבו העיניים שלנו מסתובבות בחדר.

איך עושים את זה נכון? יוצרים מקבצים, או 'גושי ענין'. משחקים עם ריווחים, וחוזרים על מרקמים וצבעים.

קומפוזיציה טובה של ריהוט וצמחיה מחברת באלגנטיות בין חללי הבית השונים ותורמת לתחושת הרמוניה.

אני מחלק את צמחי הבית לעצים, צמחים נשרכים, צמחים ניצבים, צמחים גדולי עלים וסוקולנטים.



סוקולנטים

כשעוצרים להתבונן בהם, קקטוסים קטנים וסוקולנטים נראים כמו תכשיטים מפוסלים. בהתחשב בצמיחה האיטית שלהם אפשר להשתמש בהם כמו באייטם עיצובי ולשלב אותם כאקססוריז על מדפים.

פסיפס סוקולנטים ססגוני בבסיס שולחן קפה מעוצב.


משתרכים

מהצד השני של הסקאלה, בניגוד מוחלט לקקטוסים וסקולנטים, ניצבים "המפלים הירוקים", שהם הצמחים המשתרכים עם התנועתיות המופלאה והטופוגרפיה הייחודית להם. בבתים המודרניים שבהם אנחנו חיים, עם הקווים הנקיים וחדים של הארכיטקטורה המינמליסטית המקיפה אותנו. המשתרכים מתאימים במיוחד לריכוך הפינות ומשכיחות מאיתנו שאנחנו חיים בתוך חללים מרובעים.




סקנדנס. צמח נשפך מרהיב, חזק ויפה שאוהב צל ומתאים גם לגידול פנים .



עצים

חברים מפוארים וגאים כמו הפיקוס הכינורי השפלרה וכמובן הדקלים למיניהם. מדובר בצמחים גדולי מימדים שיודעים למלא בנוכחותם פינה שלמה בבית ולגרום לנו להרגיש בחוץ גם כשאנחנו בפנים.


צמחים ניצבים

מהלהבות הירוקות של הסנסיווריה ועד לגבעולי הענק של ציפור גן עדן. אני מדבר על הצמחים שצומחים ישר - ולגובה.


צמחים גדולי עלים

חובבי הז׳אנר מתגאים באוזני הפיל, המונסטרות, הקרוטון, והאלוקסיה שהם מגדלים. אבל אלה כבר יותר למתקדמים.. :)😉




מרקם

בעיצוב, משחק בטקסטורות או ׳מרקמים׳ תופס את העין ומכניס עניין וסיפוריות. שימוש בצמחיה הוא דרך מעולה לשלב מרקמים שונים לחללי הבית.

יש כל כך הרבה סוגים של צמחים בעולם, ולכל אחד מהם עלים במרקם, גודל, פריסה וצבע שונה לחלוטין. עלים חלקים, משוננים, עלים שעירים או חלקים ומבריקים. יש צמחים כמו עם עלים דקיקים שנראים כמו נודלס , ועלים עצומים שאפשר לעטוף בהם את הילד שלך. ככל שמכניסים יותר מרקמים, גדלים וטקסטורות בצמחיית הבית כך מושכים יותר את העין ויוצרים עניין בחלל שמעצבים. ואם חשבתם שהגיוון עוצר בחברים הירוקים שלכם, תחשבו שניה על האפקט שיש לגיוון במיכלי השתילה שאתם קונים: כדים ואדניות מבטון, קרמיקה, מתכת ופלסטיק בכל צורה טקסטורה וצבע שאפשר לדמיין.


שילוב של כד מעניין ׳יוצר שיחה׳ עם יתר הצבעים והמרקמים בסביבתו, ומקפיץ את הסטייל.

.


צבע

כמו תמיד, את הטוב אני שומר לסוף. צבע, אהובי הנצחי.

כבר סיכמנו שצמחים הם דרך מעולה להכניס צבע הביתה. מלבד 50 גוונים של ירוק יש צמחים בעלי עלווה צבעונית ומהפנטת, ומומלץ לשלב בין כולם. הרבה אנשים חושבים על צמחיה כבעלת צבע ירוק גנרי והומוגני. המפתח גם כאן הוא התבוננות. השוני בגוונים הוא גדול: ירוק ליים, ירוק ברוש, כחלחל, צהבהב, אדום סגלגל ואפילו אפור כסוף. בבחירה נכונה של צמחיה אני תמיד עושה וריאציות בגוונים ובצורות העלה. כך אני נמנע מאחידות ושיעמום.

בבחירה נכונה של צמחיה אני תמיד עושה וריאציות בגוונים ובצורות העלה.






אני יודע, לא מעט אנשים מעידים על עצמם שהם "רוצחי צמחים סדרתיים", ונשבע שגם אני הייתי פעם כזה.

אז למה לא ללכת על צמחים מלאכותיים? פחות! כל היתרונות המדהימים של זרימה, תנועתיות, צמיחה, וחיים לא באים לידי ביטוי כשאנחנו מכניסים לבית צמח מלאכותי. לפעמים אין ברירה כי יש לכם חלל ללא כל אור, אבל אז תכלס כבר עדיף לתלות ציור של עציץ (לפחות הוא לא יתפוס אבק..)😊.


עם טיפה הכוונה אפשר לתקן את החוויה המתסכלת של ׳רוצחי הצמחים׳, ולגלות שגם אתם יכולים לתחזק שניים שלושה צמחים עמידים. אני ממליץ להתחיל בצמחים עמידים כמו סנסינווריה, פוטוס או זמיה קוקוס ששורד מדהים בבית ללא כל טיפול כלל.



סנסיווריה. אחד הצמחים העמידים.

באותם התנאים, אפשר לשלב גם צמחים עם נוכחות מתפרצת כמו סינגונים או ירקה, ׳צמח העכביש׳ בעל העלים הארוכים בגווני לבן - ירקרק. היתרון בכל אלה שהם מחזיקים מעמד מצוין גם בלי המון תשומת לב ומים. אחרי חווית ההצלחה ראשונית איתם תוכלו כבר ללסמוך על עצמכם ולהתנסות בעוד צמחי בית.


אני מת על הדיאלוג שנוצר בין הפריטים השונים בבית: הצמחיה, הריהוט והדיטיילס, צבעי הקירות ופלטת הצבעים הכללית שבחרנו.

זה נשמע כאילו אני מעודד אתכם להגזים אבל בעצם מדובר במשחק עדין שיוצר שקט ויזואלי והרמוניה. צמחים ישתלבו מהמם בכל אחד מחדרי הבית כולל (ואף רצוי) במקלחת ובשירותים. תנו לעצמכם לעוף עם זה הכי רחוק, כל המרבה הרי זה משובח..





219 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

איך עובדים עם מניפת צבעים? | טיפ מס 4

רוצים להבין איך מעצבי פנים בוחרים את הצבעים הנכונים? היכרות עם מניפת צבעים היא הצעד הראשון. שי אליעזר צבי מסביר איך המניפה הזאת מורכבת, כמה חלקים יש לה, ואיך משתמשים בה כמו מקצוענים. //// צילום: זיו

bottom of page